O nás

ROKE AUTO - JOKE TEAM to jsou Roman a Josef Keřkovi, autokrosoví závodníci, kteří již dlouhá léta reprezentovali a první jmenovaný stále reprezentuje Českou republiku na všech domácích a mnoha zahraničních závodech v autokrosu v divizi SuperBuggy.
V dalších odstavcích si můžete přečíst profesní životopis Romana Keřky i s přehledem všech dosažených výsledků za celou jeho dosavadní kariéru...
PROFESNÍ ŽIVOTOPIS
Autokrosu jsem se začal věnovat v 18 letech po získání řidičského průkazu v roce 1989 – účastnil jsem se Přeboru ČSSR autokrosovým speciálem-buggy s motorem BMW o obsahu 2 300 ccm a pohonem zadních kol.
Od roku 1991 mi můj otec – též autokrosový závodník – půjčoval svou buggy s motorem Tatra o obsahu 3 500 ccm s pohonem všech čtyř kol. V této době jsem se již účastnil všech závodů MČR a vybraných ME.
V roce 1993 jsem zkoušel motor Porsche 3 500 ccm, ale nebyl jsem s ním spokojen, a proto jsem se v roce 1994 vrátil zpět ke značce Tatra a s 6válcovým motorem jsem pokračoval v účasti na všech závodech MČR a vybraných ME.
V roce 1996 jsem se stal poprvé členem Českého národního týmu a reprezentoval ČR již na všech závodech ME i MČR.
V roce 2002 jsem pořídil nový 8válcový motor Tatra o obsahu 4 000 ccm, se kterým jsem v roce 2003 získal 1. místo v MČR a v roce 2004 jsem vyhrál MČR i ME a získal titul Mistra Evropy a ocenění Zlatý volant.
I v dalších letech jsem zůstal věrný značce Tatra a účastnil jsem se všech závodů ME a většiny MČR za Czech national team – pouze v roce 2007 jsem vynechal 8 závodů z důvodu zranění-zlomeniny, ke které došlo během závodu v Nové Pace.
V roce 2016 jsem byl nucen z nepředvídatelných osobních důvodů celou sezónu vynechat. Ačkoliv jsem se v tomto roce neobjevil na závodní trati, věnoval jsem se vývoji a repasi vozu a přípravám na další sezónu, kterou jsem „odstartoval“ 1. místem na MMČR v Humpolci.
S 8válcovým motorem Tatra o obsahu 4 000 ccm závodím od roku 2002 – s ním jsem v roce 2003 získal 1. místo v MČR a v roce 2004 1. místo v MČR i ME a získal jsem titul Mistra Evropy a Zlatý volant.
DOSAŽENÉ VÝSLEDKY
ROK | MMČR | ME |
---|---|---|
1997 | 8 | 7 |
1998 | 6 | 8 |
1999 | 4 | 4 |
2000 | 5 | 6 |
2001 | 3 | 3 |
2002 | 3 | 6 |
2003 | 1 | 3 |
2004 | 1 | 1 |
2005 | 3 | 4 |
2006 | 2 | 2 |
2007 | 10 | 14 |
2008 | 5 | 2 |
2009 | 15 | 6 |
2010 | 3 | 8 |
2011 | 3 | 11 |
2012 | 3 | 7 |
2013 | 2 | 8 |
2014 | 10 | 10 |
2015 | 7 | 16 |
2016 | - | - |
2017 | 2 | 12 |
2018 | 3 | 16 |
V roce 2018 jsem se účastnil pouze 5 závodů ME.
PLÁNY NA PŘÍŠTÍ SEZÓNU 2019 A DLOUHODOBÉ PLÁNY
Cílem příští sezóny 2019 je dostavba druhého vozu Superbuggy s novým motorem Tatra a získání co nejlepšího umístění v ME i MMČR. V domácím mistrovství se poslední dva roky opět držím na předních příčkách a boje o mistrovský titul jsou vždy velmi vyrovnané a rozhodují o nich až poslední závody sezóny, kdy bodové rozdíly mezi prvními třemi jezdci jsou minimální.
Mým dlouhodobým cílem v oblasti autokrosu je soustavné zdokonalování sebe sama, závodní techniky i zázemí a co nejlepší reprezentace jak mé osoby, tak České republiky v divizi Superbuggy na ME i MČR s českým motorem TATRA V8 SPORT.