Domů / O nás

O nás

Roman a Josef Keřkovi
Roman a Josef Keřkovi

ROKE AUTO - JOKE TEAM to jsou Roman a Josef Keřkovi, autokrosoví závodníci, kteří již dlouhá léta reprezentovali a první jmenovaný stále reprezentuje Českou republiku na všech domácích a mnoha zahraničních závodech v autokrosu v divizi SuperBuggy. 

V dalších odstavcích si můžete přečíst profesní životopis Romana Keřky i s přehledem všech dosažených výsledků za celou jeho dosavadní kariéru...

 

PROFESNÍ ŽIVOTOPIS

Autokrosu jsem se začal věnovat v 18 letech po získání řidičského průkazu v roce 1989 – účastnil jsem se Přeboru ČSSR autokrosovým speciálem-buggy s motorem BMW o obsahu 2 300 ccm a pohonem zadních kol.

Od roku 1991 mi můj otec – též autokrosový závodník – půjčoval svou buggy s motorem Tatra o obsahu 3 500 ccm s pohonem všech čtyř kol. V této době jsem se již účastnil všech závodů MČR a vybraných ME.

V roce 1993 jsem zkoušel motor Porsche 3 500 ccm, ale nebyl jsem s ním spokojen, a proto jsem se v roce 1994 vrátil zpět ke značce Tatra a s 6válcovým motorem jsem pokračoval v účasti na všech závodech MČR a vybraných ME.

V roce 1996 jsem se stal poprvé členem Českého národního týmu a reprezentoval ČR již na všech závodech ME i MČR.

V roce 2002 jsem pořídil nový 8válcový motor Tatra o obsahu 4 000 ccm, se kterým jsem v roce 2003 získal 1. místo v MČR a v roce 2004 jsem vyhrál MČR i ME a získal titul Mistra Evropy a ocenění Zlatý volant.

I v dalších letech jsem zůstal věrný značce Tatra a účastnil jsem se všech závodů ME a většiny MČR za Czech national team – pouze v roce 2007 jsem vynechal 8 závodů z důvodu zranění-zlomeniny, ke které došlo během závodu v Nové Pace.

V roce 2016 jsem byl nucen z nepředvídatelných osobních důvodů celou sezónu vynechat. Ačkoliv jsem se v tomto roce neobjevil na závodní trati, věnoval jsem se vývoji a repasi vozu a přípravám na další sezónu, kterou jsem „odstartoval“ 1. místem na MMČR v Humpolci.

S 8válcovým motorem Tatra o obsahu 4 000 ccm závodím od roku 2002 – s ním jsem v roce 2003 získal 1. místo v MČR a v roce 2004 1. místo v MČR i ME a získal jsem titul Mistra Evropy a Zlatý volant.


DOSAŽENÉ VÝSLEDKY

ROK MMČR ME
1997 8 7
1998 6 8
1999 4 4
2000 5 6
2001 3 3
2002 3 6
2003 1 3
2004 1 1
2005 3 4
2006 2 2
2007 10 14
2008 5 2
2009 15 6
2010 3 8
2011 3 11
2012 3 7
2013 2 8
2014 10 10
2015 7 16
2016 - -
2017 2 12
2018 3 16


V roce 2018 jsem se účastnil pouze 5 závodů ME.

 

PLÁNY NA PŘÍŠTÍ SEZÓNU 2019 A DLOUHODOBÉ PLÁNY

Cílem příští sezóny 2019 je dostavba druhého vozu Superbuggy s novým motorem Tatra a získání co nejlepšího umístění v ME i MMČR. V domácím mistrovství se poslední dva roky opět držím na předních příčkách a boje o mistrovský titul jsou vždy velmi vyrovnané a rozhodují o nich až poslední závody sezóny, kdy bodové rozdíly mezi prvními třemi jezdci jsou minimální.

Mým dlouhodobým cílem v oblasti autokrosu je soustavné zdokonalování sebe sama, závodní techniky i zázemí a co nejlepší reprezentace jak mé osoby, tak České republiky v divizi Superbuggy na ME i MČR s českým motorem TATRA V8 SPORT.